Projecttitel: The Quantified Consumer
Projectnummer: AF-16003
Kernthema: Consument en Maatschappij
Looptijd: 2017 – 2018
Budget publiek: € 180.000
Budget privaat: € 180.000
Projectleider: Anne-Marie Brouwer
Betrokken partijen: Eaglescience Software BV, Noldus Information Technology, TNO, Unilever.
Wat is er aan de hand?
De verkoop van gezonde en/of duurzame producten kan een duwtje in de rug krijgen wanneer consumenten een extra positieve emotie krijgen bij de aanschaf ervan. Verrassend genoeg is er nog maar weinig bekend over de emotionele processen tijdens aankoop en bereiding.
Wat doet het project eraan?
Het project ontwikkelt een methode dat emotionele reacties in relatie tot voeding meet tijdens de bereiding en consumptie van voedingsmiddelen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de razendsnelle ontwikkeling van ‘wearables’ die fysiologische informatie en veranderingen in gedrag relatief eenvoudig kunnen meten.
Wat levert het project op?
Het project levert fundamenteel begrip op van consumentengedrag. De sector kan met deze kennis nieuwe mogelijkheden ontwikkelen om gezonde en/of duurzame producten extra aantrekkelijk te maken.
Links:
Deel dit bericht