Afgelopen week heeft het business panel van de Dutch Food Week KickStartShow de inzendingen beoordeeld en de prijzen uitgereikt aan de foodhelden van de toekomst.
De eerste prijs ging naar Bakkie Bruis van Pablo Schultz – student HAS. Pablo heeft als missie om een nieuwe manier van ‘koffie drinken’ te introduceren met een verrassende koffie-frisdrank: Bakkie Bruis. Op de tweede plaats eindigde Ferver. Oud-HAS’er Cato Pierau ontketent een smaakrevolutie met Ferver: sauzen op basis van fermentatie en experimentele smaakcombinaties.
Banana Peely Bread werd derde. De InHolland-studenten willen met hun product voedselverspilling voorkomen én op innovatieve wijze bananenschillen verwerken. De aanmoediginsgprijs ging naar Bitez. Bitez maakt knapperige chips van champignonrestromen, waardoor dit een gezond en duurzaam alternatief is vergeleken met de andere chips dat in de schappen ligt. Bitez is de winnaar van Ecotrophelia van 2020.
Het business panel bestond uit Christy van Beek (Bayer Crop Science), Jannie Glastra van Loon (Albert Heijn), Roel Schutten (AgriFoodCapital), Mike Vermeer (Cosun) en Leo van Schijndel (Bossche Investeringsfonds).
Het groen onderwijs kenmerkt zich door innovatie, vernieuwing en creativiteit. Steeds meer studenten starten al met een eigen onderneming terwijl ze nog in de schoolbanken zitten. Dutch Food Week wil dit ondernemerschap stimuleren door ze de kans te geven om hun (business) idee, concept of eigen bedrijf te pitchen tijdens de Dutch Food Week KickStartShow.
Bekijk de pitches en de uitreiking van de Dutch Food Week KickStartShow
Deel dit bericht